ett friskvårdscenter i Timrå
Meny

Passbeskrivningar

Spinning

Tommy/Ida/Ann – 30 min. Frukostspinning. Först ut tre dagar i veckan är ett hejdundrande morgonpass som kan innehålla en del teknik och intervaller. Blandad igenkännande musik som gör dig redo och full med energi för att möta dagens utmaningar!

Ylva – 30 min. Lunchspinning. Ett härligt avbrott på lunchen där Ylva ger er massor med energi att hålla igång resten av dagen! Blandat pass med peppande musik och varierat tempo.

Emelie – 30 min. Ett pass som verkligen pressar fram massor av svettpärlor! En mix av härlig musik som får dig att kämpa ännu mer.

Mikaela S – 30 min.  Mikaela kör en blandning av tuffa backar och även landsvägskänsla! Trampglädjen är på topp!

Ingela – 30 min. Pulsspinning. Innan passet hämtar du ett pulsband i receptionen. Systemet ACTIVIO ger dig en snabb och bra information om din kondition och var du har för max puls som då kan vägleda dig i din träning för att nå målen att förbättra din kondition . Ett pass som innehåller både tunga partier och även intervaller för att uppnå en varierad puls träning. Aktivio Puls system ger dig som tränar en bra motivation till att utmana sig själv och få koll på dina framsteg.

Disa – 30 min. Häng med denna glada sköna böna i härliga backar och inspirerande musik.

Linnea – 40 min. Linnea bjuder på ett lite längre spinning pass varje vecka där hon spelar allt från dansband till house. Backarna är både snabba och tunga, Linnea driver på ända in i mål!

Elin B – 30 min. Elin har inte så snabba pass utan fokuserar mer på motstånd. Möt takten med rejält motstånd, svetten lackar, och energin är laddad med den välkända musiken med bred blandning.

Tommy – 30 min. Spendera 30 minuter på bästa sätt med denna karismatiska instruktör som peppar dig upp för backarna samt hålla tempot passet igenom. Blandat pass som utmanar muskler samt kondition.

AW Spinning – 30 minuter. Avsluta arbetsveckan och gör dig klar för fredagsmyset med lite fredagsfys med Etics AW spinning med i huvudsak Tommy vid styret!

Danspass

Dance Fitness

Elin B – 50 min. Ett pass som ger massor av energi! Vi  dansar till en blandning av internationella hitlåtar. Elin bryter ner danserna och visar gruppen stegen innan vi river av den. Enkla steg i varje rytm kombineras till en enklare danskoreografi och vi varvar snabba rytmer med lugnare för att erhålla en skön och rolig känsla. Vi tränar igenom hela kroppen utan att märka det eftersom det är så roligt varenda minut! Några tidigare erfarenheter krävs absolut inte, kom som du är!

Zumba-Step

Erika-50 min Zumbas version av ett step pass är inte likt något annat . Passet har en kombinerat det bästa med Zumba och lagt till klassiska fitness steg. Du kommer verkligen känna tränings glädje på ett härligt rytmiskt vis med inspirerande instruktör .

Zumba®Fitness

Erika – 50 min. Ett danspass där vi till latinska rytmer skakar höfter, rör oss till musiken och får massor med träningsglädje. Du tränar kondition och koordination i en mix av latinamerikanska dansformer och musik blandat med enkla koreografier till de senaste hitsen. Vi dansar för att ha roligt .

Styrkepass

Strong Nation

Erika-45 min. Strong Nation är ett tempodrivet pass där beatet utmanar dina muskler och kardio systemet för att hitta kraft, styrka, fart, uthållighet och rörlighet.
Strong kombinerar kroppsvikt, muskelträning, kardio och plyometisk träning. Allt synkat till musik speciellt utformat att matcha varje steg.
Ett pass är indelat i 4 block, alla block följs av kort återhämtning. Då alla skall kunna delta, nybörjare till elit finns 3 olika nivåer i ett pass, low, base och high! Nuuuuu kör vi!

JUMPING®Fitness

Ylva/Linnea – 30/35 min. En rolig, effektiv och skonsam träningsform på studsmatta. Passar alla, oavsett åldrar och erfarenhet. Tränar både kondition, styrka, balans och flexibilitet. Träningen stärker benstomme och leder, samtidigt som det är skonsamt för knän, höft och rygg. OBS ! Maxvikt 130kg. Är du gravid eller har du nyligen fött barn ska du vänta minst 5 -12 månader innan du kör detta pass. Har man någon hjärtsjukdom är detta pass inte lämpligt. Vi vill vara noga med viktig information för att man inte ska utsätta sig för träning som kanske kan påverka din hälsa negativt, har man frågor är man varmt välkommen att kontakta oss i receptionen.

Cirkelfys

Ylva – 50 min. Stationsträning där du har en egen plats genom hela passet, Vi värmer upp  hela kroppen med enkel uppvärmning som alla kan vara med på. Kondition och styrketräning med en peppande instruktör. Ylva  hjälper och stöttar för att just du ska få ut det du önskar av din träning.

Mikaela – 50 min. Stationsträning i cirkelvariant. Kondition och styrketräning med en peppande instruktör. Mikaela hjälper, stöttar och peppar dig genom passet för att just du skall få ut det du önskar av din träning.

Styrka

Ann – 50 min. Ett pass där vi lägger mycket tid på styrka och teknik. Vi jobbar vid egna stationer med låda, hantlar, stång och vikter utifrån varje tränandes nivå.

Body +

Ingela – 30 min. Ett pass där du som tränande kommer utmana större delen av kroppens muskler med stort fokus på kontroll av tekniken och att man som ny eller tränat länge ska få en utveckling på varje pass . Puls – balans – styrka är den röda tråden genom passet tillsammans med medicinboll hantlar stång och pilates boll och vår egen kropp jobbar vi i 30 minuter

HIIT Circle

Linnéa– 30 min. HIIT Cirkle är stationsbaserad träning med utmanande och tuffa övningar där vi jobbar i team och på så sätt skapar lagkänsla. Passet ser olika ut från gång till gång eftersom instruktören själv väljer övningar inför varje tillfälle. Det är alltid en kombination av styrka och kondition och en genomkörare för hela kroppen. Eftersom du ligger på hög puls under hela passet får du effektiv träning som ger snabba resultat. Dessutom får du möjligheten till individuell coaching eftersom instruktören inte är låst till en scen utan kan gå runt och ge tips och under passets gång

Upper Body

Ida – 30 min. Ett styrkepass för hela överkroppen där vi jobbar med fria vikter, stång, matta och pilatesboll. Ett pass där även rygg och mage får  bra träning.

Ass´ n legs

Emelie– 30 min. Här kommer all tid att läggas på rumpa och ben, ett intensivt pass där vi jobbar både med och utan vikter. Här har du en chans att lägga allt fokus på nedre delen av kroppen. Vi jobbar explosivt, statiskt och med olika sorters lyft, anpassa efter din egen förmåga. Räkna med träningsvärk många dagar efter!

Box

Anna L – 60 min. Ett kampsports inspirerat kondition- , styrke- och teknikpass, med mitsar och handskar. Vi jobbar två och två, men du kan komma till passet ensam. Man behöver inte alls ta med nån, utan de löser Anna.
Anna går igenom sparkar och slag och förklarar varför rörelserna ser ut som de gör. I Box ingår också konditionskrävande övningar vilket gör att du övar upp ditt flås rejält. Var beredd på en hård, intensiv och rolig träningstimme! Box är ett pass för alla, oavsett nivå. Volymen kan vara lite hög, så ta med hörselproppar om du behöver. Garanterar att du går därifrån med ett leende

PT Challenge

Ingela – 45 min. Ett pass med max 10 platser för att kunna optimera en träning där tiden för alla ska finnas för motivation teknik och stora variationer på att ingen fredag är riktigt lik den förra . Vi kommer delvis vara i både stora salen och även i bland  spinning salen . Alla kan vara med då man alltid presterar utifrån sin egen nivå .

Seniorträning

Funktionell Senior

Ann-Christine- Malin/Ingalill – 50 min. Vi kommer träna styrka i rörelser genom att använda kroppens alla olika lägen. Enkla härliga steg i en skön blandning till styrka, rörlighet, balans och koordination som stärker hela kroppen.

Senior Boost

Ingela – 50 minuter. Ett pass som innehåller balans träning . Styrka med kroppen som viktigaste redskap. Lättare vikter och pilatesboll för att stärka rygg och mage . Massor med spontana enkla rörelser till musik som ger massor av energi . Vi tänker alltid på att lägga ner tid på att få till rätt rörelser i styrke delarna

Yoga

Birgitta – 90 min. YinYoga som passar alla! Positionerna är enkla och utförs alltid liggande eller sittande. De hålls under flera minuter för att stimulera kroppens djupt liggande bindväv, ligament och inre organ. Det är viktigt att var och en efter sina förutsättningar kan göra övningen med rätt intensitet på stretchen, därför används ofta kuddar, filtar och block och eventuellt som stöd.

Lagpass

Olika instruktörer – 30 min/60 min. Spinning, Muscle Power, Core balance, Crosscamp. Passen skräddarsys efter lagens egna önskningar. I mån om plats är övriga medlemmar också välkomna! (Ring in för att boka ditt lag på ett pass)