ett friskvårdscenter i Timrå
Meny

Passbeskrivningar

Spinning

Disa – 30 min. Ett hejdundrande pass som kan innehålla en del teknik och intervaller. Blandad igenkännande musik samt temapass såsom Melodifestivalen och så mycket bättre!

Ylva – 30 min. Lunchspinning. Ett härligt avbrott på lunchen där Ylva ger er massor med energi att hålla igång resten av dagen! Blandat pass med peppande musik och varierat tempo.

Kattis – 30 min Lunchspinning. Blandat pass med mycket glädje. Musik i alla dess former, nytt som gammalt. Allt från tunga backar till högt tempo.

Mikaela S – 30 min. Frukostspinning.  Mikaela kör en blandning av tuffa backar och även landsvägskänsla. Efteråt bjuds det alltid på kaffe och smörgås!

Ingela – 30 min. Pulsspinning. Innan passet hämtar du ett pulsband i receptionen. Med hjälp av detta systemet ACTIVIO kan du enkelt följa din puls, procent av maxpuls samt din intensitetsnivå som projicerat på storbild framför dig under hela passet. Ingela styr utifrån vilken pulsnivå du ska ligga på, vilket varierar under passet. Fantastiskt roligt pass som ger dig förutsättningar att pressa dig till max!

Ida/Ingela – 30 min. Frukostspinning. Vi startar upp dagen med ett tidigt pass på spinningcykeln, blandade upp och nedförsbackar som väcker oss till en ny dag. Därefter bjuder vi på välförtjänt kaffe och smörgås!

Disa – 30 min. Frukostspinning. Att börja måndag morgon med härliga backar och inspirerad musik anser vi vara den bästa starten på en ny vecka!

Anna – 30 min. Tjejen som kör all sorts musik! Här klämmer vi in det senaste från schlagerlistorna till hiphop. Anna hejar på och peppar genom hela passet!

Linnea – 30 min. Linnea bjuder på allt från dansband till house. Backarna är både snabba och tunga, Linnea driver på enda in i mål!

Elin – 30 min. I detta pass finner du utmaningarna i både tuffa tunga partier i en härlig mix med kortare tempoökningar .

Emelie – 30 min. Ett pass som verkligen pressar fram massor av svettpärlor! En mix av härlig musik som får dig att kämpa ännu mer.

Danspass

Dancing Fitness

Elin B – 50 min. Ett pass som ger massor av energi! Vi  dansar till en blandning av internationella hitlåtar. Enkla grundsteg i varje rytm kombineras till en danskoreografi och vi varvar snabba rytmer med lugnare för att erhålla en skön och rolig känsla. Vi tränar igenom hela kroppen utan att märka det eftersom det är så roligt varenda minut! Några tidigare erfarenheter krävs absolut inte, kom som du är!

Zumba-Step

Erika-50 min Zumbas version av ett step pass är inte likt något annat . Passet har en kombinerat det bästa med Zumba och lagt till klassiska fitness steg. Du kommer verkligen känna tränings glädje på ett härligt rytmiskt vis med inspirerande instruktör .

Zumba®Fitness

Erika – 50 min. Ett danspass där vi till latinska rytmer skakar höfter, rör oss till musiken och får massor med träningsglädje. Du tränar kondition och koordination i en mix av latinamerikanska dansformer och musik blandat med enkla koreografier till de senaste hitsen. Vi dansar för att ha roligt .

Styrkepass

JUMPING®Fitness

Ylva/Linnea – 30/35 min. En rolig, effektiv och skonsam träningsform på studsmatta. Passar alla, oavsett åldrar och erfarenhet. Tränar både kondition, styrka, balans och flexibilitet. Träningen stärker benstomme och leder, samtidigt som det är skonsamt för knän, höft och rygg. OBS ! Maxvikt 130kg. Är du gravid eller har du nyligen fött barn ska du vänta minst 5 -12 månader innan du kör detta pass. Har man någon hjärtsjukdom är detta pass inte lämpligt. Vi vill vara noga med viktig information för att man inte ska utsätta sig för träning som kanske kan påverka din hälsa negativt, har man frågor är man varmt välkommen att kontakta oss i receptionen.

Pace 1 Station

Ylva/Disa – 50 min. Stationsträning där du har en egen plats genom hela passet, Vi värmer upp  hela kroppen med enkel uppvärmning som alla kan vara med på. Kondition och styrketräning med en peppande instruktör. Ylva  hjälper och stöttar för att just du ska få ut det du önskar av din träning.

Styrka

Ann&Ingela – 50 min. Ett pass där vi lägger mycket tid på styrka och teknik. Vi jobbar vid egna stationer med låda, hantlar, stång och vikter utifrån varje tränandes nivå.

Styrka&Puls

Disa – 50 min. Ett utmanade pass för hela kroppen som innehåller både styrka och kondition. Här jobbar du på en egen station där styrkedelen kombineras med enkla pulshöjande övningar. Stång, låda och hantlar mm.

Cecilia – 50 min. Ett mixat pass där styrkeövningar kombineras med pulshöjande delar i passet. Härlig genomkörare av kroppen.

Core Boll

Ingela & Ann- 25/30 min. Fokuserad träning på mage/rygg med kroppen och bollen som det viktigaste redskapet.

BasisBall CenterCore®

Betty – 30 min. Ett pass som har fokus på kärnmuskulatur i olika övningar. Du jobbar med basisbollen och din egen kropp som redskap. På ett effektivt sätt tränas kvaliteter som stabilitet, mobilitet, balans, puls och styrka. Den bästa grunden för en stark och atletisk kropp!

BasisBall Raw®

Anna L – 30/45 min. Ett pass med fokus på funktionella styrkeövningar. Passet utmanar dig på alla plan genom atletiska styrkeövningar som är både komplexa och utmanande. I ett högt tempo triggar vi din power, styrka och kondition. Garanterad stark och atletisk kropp!

Funktionell Träning

Ingela – 30 min. Den senaste flugan inom styrketräning. Vi kommer att träna styrka för hela kroppen med balansrörelser genom att använda kroppens alla olika inre och yttre lägen som vi är skapta att kunna röra oss på. Vi jobbar med enkla redskap, basövningar och koordinationsövningar med kroppen som vår största utmaning (Kommer köras vissa Lördagar).

Gympa

Ylva – 50 min. Träning för hela kroppen, vi kör både kondition och styrka, rörlighet och smidighet med glädje fulla rörelser som är enkla och lätta att följa ett pass som alla kan vara med på finns ingen ålders gräns. (Kommer köras vissa Lördagar).

Upper Body

Ingela&Ida – 40 min. Ett styrkepass för hela överkroppen där vi jobbar med fria vikter, stång, matta och pilatesboll. Ett pass där även rygg och mage får  bra träning.

Ass´n legs

Emelie– 30 min. Här kommer all tid att läggas på rumpa och ben, ett intensivt pass där vi jobbar både med och utan vikter. Här har du en chans att lägga allt fokus på nedre delen av kroppen. Vi jobbar explosivt, statiskt och med olika sorters lyft, anpassa efter din egen förmåga. Räkna med träningsvärk många dagar efter!

PT Challenge

Ingela – 45 min. Ett pass som kan vara i stora salen i spinning salen . Ett pass som kräver mycket av kroppen i alla lägen . Inget pass för dig som har problem med knän eller ryggen då det är stundvis är mycket hopp springa och röra sig snabbt i en del övningar . Passar för dig som vill ta träningen ett till nivå och som har tränat längre.

Crosscamp

Linnea – 35 min. Ett tuffare stationspass där vi jobbar med styrka, kondition, explosivitet och smidighet. Ett Crossfit-inspirerat pass blandat med funktionella övningar för hela kroppen. Linnea ger enorm energi till alla som tränar med överraskande övningar under passet!

Box

Anna L – 60 min. Ett intervallpass med boxhandskar och mitsar som redskap. Här jobbar vi igenom hela kroppen med både styrka, kondition, slag och sparkkombinationer i ett härligt tempo, vi avslutar med 10 minuter nedvarvning och stretch. Ett riktigt powerfyllt pass med en sprudlande instruktör, medryckande musik som ger ett härligt tryck.

HIIT

Maria – 30 min. Hög intensiv intervall träning. Vi jobbar i intervaller med 20 sekunder jobb och 10 sekunder vila. Ett helkroppspass med varierande övningar, massor med power och drag.

B.R.A.K

Tommy45 min. Grundläggande styrketräning för Bål, Rygg, Armar och Knän. Fokus ligger på dom stora muskelgrupperna samt bålstabiliteten. Kroppen kommer vara vårt bästa verktyg för träning och belastning under detta pass.

Utepass

Ute-intervall (Samling vid korpenstugan)

Disa – 50 min. Vi håller till vid elljusspåret bakom NHK-arena. Vi tar oss gåendes, joggandes eller löpandes till ett flertal stationer där vi tillsammans gör olika intervaller med fokus på våra olika muskelgrupper. Innehållet i passet varierar då vi även ibland jobbar i trappor och hittar på annat skoj. (Ett pass vi kör mellan juni- augusti utomhus).

Ute-Ass´n legs (Samling vid trapporna NHK)

Elin N – 50 min. Här lägger vi fokus på rumpa och ben efter din egen förmåga. Räkna med träningsvärk många dagar efter! Medtag gärna handskar och ett litet sittunderlag. Vi kör oavsett väder då det finns tak att träna under! (Ett pass vi kör mellan juni- augusti utomhus).

Seniorträning

Senior styrka

Maria -50 min. Vi jobbar med hantlar stång och matta styrke pass med konditions höjande delar

Senior Puls – pace

Ylva – Cirkelpass anpassad för seniorer med fokus på kondition, styrka, rörlighet och balans. Här kör vi varierade övningar med olika redskap.

Funktionell Senior

Ingela – 50 min. Vi kommer träna styrka i rörelser genom att använda kroppens alla olika lägen. Enkla härliga steg i en skön blandning till styrka, rörlighet, balans och koordination som stärker hela kroppen.

YinYoga

Birgitta – 90 min. YinYoga som passar alla! Positionerna är enkla och utförs alltid liggande eller sittande. De hålls under flera minuter för att stimulera kroppens djupt liggande bindväv, ligament och inre organ. Det är viktigt att var och en efter sina förutsättningar kan göra övningen med rätt intensitet på stretchen, därför används ofta kuddar, filtar och block och eventuellt som stöd.

Kattis – 90 min. Ett pass där du stärker kroppen med balans och styrka i lugna rörelser. Samtidigt som du får puls i övningarna kommer du ner i en skön känsla i kroppen.

Lagpass

Olika instruktörer – 30 min/60 min. Spinning, Muscle Power, Core balance, Crosscamp. Passen skräddarsys efter lagens egna önskningar. I mån om plats är övriga medlemmar också välkomna! (Ring in för att boka ditt lag på ett pass)