ett friskvårdscenter i Timrå
Meny

Passbeskrivningar

Spinning

Disa – 30 min. Bästa fredagskänslan! Ett hejdundrande pass som kan innehålla en del teknik och intervaller. Blandad igenkännande musik samt temapass såsom Melodifestivalen och så mycket bättre!

Ylva – 30 min. Lunchspinning. Ett härligt avbrott på lunchen där Ylva ger er massor med energi att hålla igång resten av dagen! Blandat pass med peppande musik och varierat tempo.

Kattis – 30 min Lunchspinning. Blandat pass med mycket glädje. Musik i alla dess former, nytt som gammalt. Allt från tunga backar till högt tempo.

Mikaela S – 30 min. Frukostspinning. Vid behov hoppar Mikaela in och kör en blandning av tuffa backar och även landsvägskänsla. Efteråt bjuds det alltid på kaffe och smörgås!

Ingela – 30 min. Pulsspinning. Innan passet hämtar du ett pulsband i receptionen. Med hjälp av detta systemet ACTIVIO kan du enkelt följa din puls, procent av maxpuls samt din intensitetsnivå som projicerat på storbild framför dig under hela passet. Ingela styr utifrån vilken pulsnivå du ska ligga på, vilket varierar under passet. Fantastiskt roligt pass som ger dig förutsättningar att pressa dig till max!

Ida/Ingela – 30 min. Frukostspinning. Vi startar upp dagen med ett tidigt pass på spinningcykeln, blandade upp och nedförsbackar som väcker oss till en ny dag. Därefter bjuder vi på välförtjänt kaffe och smörgås!

Disa – 30 min. Frukostspinning. Att börja måndag morgon med härliga backar och inspirerad musik anser vi vara den bästa starten på en ny vecka!

Anna  – 30 min. Tjejen som kör all sorts musik! Här klämmer vi in det senaste från schlagerlistorna till hiphop. Anna hejar på och peppar genom hela passet!

Linnea – 30 min. Linnea bjuder på allt från dansband till house. Backarna är både snabba och tunga, Linnea driver på enda in i mål!

Ann/Linnea  – 40 min. Varannan onsdag delar dom här energikulorna på detta pass! Musiken är blandad med svensk rock och nutida remixer. Kom och utmana dig i 40 väl investerade minuter.

Elin – 30 min. I detta pass finner du utmaningarna i både tuffa tunga partier i en härlig mix med kortare tempoökningar .

Emelie –  30 min . Ett pass som verkligen pressar fram massor av svettpärlor! En mix av härlig musik som får dig att kämpa ännu mer.

Danspass

Dancing Fitness

Elin B – 50  min. Ett pass som ger massor av energi! Vi  dansar till en blandning av internationella hitlåtar. Enkla grundsteg i varje rytm kombineras till en danskoreografi och vi varvar snabba rytmer med lugnare för att erhålla en skön och rolig känsla. Vi tränar igenom hela kroppen utan att märka det eftersom det är så roligt varenda minut! Några tidigare erfarenheter krävs absolut inte, kom som du är!

Step-Move

Ylva – 50 min. Ett fartfyllt konditionspass där vi använder step-brädan som redskap. Vi bygger olika enkla stegkombinationer i block till medryckande musik som alla kan vara med på. (Kommer köras vissa Lördagar)

Zumba®Fitness

Erika – 50 min. Ett danspass där vi till latinska rytmer skakar höfter, rör oss till musiken och får massor med träningsglädje. Du tränar kondition och koordination i en mix av latinamerikanska dansformer och musik blandat med enkla koreografier till de senaste hitsen. Vi dansar för att ha roligt .

Styrkepass

JUMPING®Fitness

Ylva/Linnea – 30/45 min. En rolig, effektiv och skonsam träningsform på studsmatta. Passar alla, oavsett åldrar och erfarenhet. Tränar både kondition, styrka, balans och flexibilitet. Träningen stärker benstomme och leder, samtidigt som det är skonsamt för knän, höft och rygg. OBS ! Maxvikt 130kg. Är du gravid eller har du nyligen fött barn ska du vänta minst 5 -12 månader innan du kör detta pass. Har man någon hjärtsjukdom är detta pass inte lämpligt. Vi vill vara noga med viktig information för att man inte ska utsätta sig för träning som kanske kan påverka din hälsa negativt, har man frågor är man varmt välkommen att kontakta oss i receptionen.

Pace

Ylva – Disa – 50 min. Stationsträning där du under passet jobbar igenom hela kroppen med enkel uppvärmning som alla kan vara med på. Konditionshöjande stationer och styrketräning med en peppande instruktör. Ylva går runt, hjälper och stöttar för att just du ska få ut det du önskar av din träning.

Styrka

Ann – 60 min. Ett renodlat styrkepass med enkla basövningar där vi mixar träningen för muskeln med ren styrka och uthållighet. Ett pass där vi stundvis uppnår en skön hög puls.

Ingela – 60  min. Ett pass där vi lägger mycket tid på styrka och teknik. Vi jobbar vid egna stationer med låda, hantlar, stång och vikter utifrån varje tränandes nivå.

Styrka&Puls

Disa – 50 min. Ett utmanade pass för hela kroppen som innehåller både styrka och kondition. Här jobbar du på en egen station där styrkedelen kombineras med enkla pulshöjande övningar. Stång, låda och hantlar mm.

Cecilia – 50 min. Ett mixat pass där stykeövningar kombineras med pulshöjande delar i passet. Härlig genomkörare av kroppen.

Core Boll

Ingela – 25 min. Fokuserad träning på mage/rygg med kroppen och bollen som det viktigaste redskapet. (Kommer köras vissa Lördagar)

Core

Anna S / Ann  – 25 min. Under detta pass tränar vi kärnan i kroppen, det vill säga mage och rygg. Med en touch av funktionsträning kommer detta pass hjälpa dig att stärka dom viktiga muskelgrupperna. Vi använder oss av en tom skivstång samt matta med fokus med kroppen som vårt bästa redskap! (Kommer köras vissa Lördagar)

BasisBall CenterCore®

Anna S/ Betty – 30 min. Ett pass som har fokus på kärnmuskulatur i olika övningar. Du jobbar med medicinbollen och din egen kropp som dina redskap. På ett effektivt sätt tränas kvaliteter som stabilitet, mobilitet, balans och styrka under 30 minuter. Den bästa grunden för en stark och atletisk kropp!

BasisBall Raw®

Anna L – 45 min. Ett pass med fokus på funktionella styrkeövningar. Passet utmanar dig på alla plan genom atletiska styrkeövningar som är både komplexa och utmanande. I ett högt tempo triggar vi din power, styrka och kondition. Garanterad stark och atletisk kropp!

Funktionell Träning

Ingela – 30 min. Den senaste flugan inom styrketräning. Vi kommer att träna styrka för hela kroppen med balansrörelser genom att använda kroppens alla olika inre och yttre lägen som vi är skapta att kunna röra oss på. Vi jobbar med enkla redskap, basövningar och koordinationsövningar med kroppen som vår största utmaning. (Kommer köras vissa Lördagar)

Gympa

Ylva – 50 min. Träning för hela kroppen, vi kör både kondition och styrka, rörlighet och smidighet med glädje fulla rörelser som är enkla och lätta att följa ett pass som alla kan vara med på finns ingen ålders gräns. (Kommer köras vissa Lördagar)

Upper Body

Olika instruktörer – 30 min. Ett styrkepass för hela överkroppen där vi jobbar med fria vikter, stång, matta och låda. Ett pass där även rygg och mage får en bra träning. (Kommer köras vissa Lördagar)

Ass and Legs

Emelie– 25 min. Här kommer all tid att läggas på rumpa och ben, ett intensivt pass där vi jobbar både med och utan vikter. Här har du en chans att lägga allt fokus på nedre delen av kroppen. Vi jobbar explosivt, statiskt och med olika sorters lyft, anpassa efter din egen förmåga. Räkna med träningsvärk många dagar efter!

PT Challenge

Ingela – 30 min. Ett  högintensivt pass i mindre grupp där vi har färre övningar och fokus på styrka och kondition i smarta enkla övningar. Mer tid för vägledning, upplägg samt teknik.

Crosscamp

Linnea – 40 min. Ett tuffare stationspass där vi jobbar med styrka, kondition, explosivitet och smidighet. Ett Crossfit inspirerat pass blandat med funktionella övningar för hela kroppen.

Box

Anna L – 60 min. Ett intervallpass med boxhandskar och mitsar som redskap. Här jobbar vi igenom hela kroppen med både styrka, kondition, slag och sparkkombinationer i ett härligt tempo, vi avslutar med 10 minuter nedvarvning och stretch. Ett riktigt powerfyllt pass med en sprudlande instruktör, medryckande musik som ger ett härligt tryck.  Kom ensam eller ta med en kompis, och ladda ordentligt med energi innan passet.

HIIT

Anna  – 25 min. Hög intensiv intervall träning. Vi jobbar i intervaller med 20 sekunder jobb och 10 sekunder vila. Ett helkroppspass med varierande övningar, massor med power och drag. (Kommer köras vissa lördagar)

Ute-intervall

Disa – 50 min. Vi håller till vid elljusspåret bakom NHK-arena. Vi tar oss gåendes, joggandes eller löpandes till ett flertal stationer där vi tillsammans gör olika intervaller med fokus på våra olika muskelgrupper. Innehållet i passet varierar då vi även ibland jobbar i trappor och hittar på annat skoj. (Ett pass vi kör mellan Juni- Augusti utomhus)

 

Seniorträning

Senior Move

Terese – Ett pass anpassad för seniorer med fokus på styrka och puls. Här tränas hela kroppen efter egen förmåga.

Senior Puls Pace

Ylva –  Cirkelpass anpassad för seniorer med fokus på kondition, styrka, rörlighet och balans. Här kör vi varierade övningar med olika redskap.

Funktionell Senior

Ingela  – 50 min. Vi kommer träna styrka i rörelser genom att använda kroppens alla olika lägen. Enkla härliga steg i en skön blandning till styrka, rörlighet, balans och koordination som stärker hela kroppen.

 

Yoga

Birgitta – 90 min. YinYoga som passar alla! Positionerna är enkla och utförs alltid liggande eller sittande. De hålls under flera minuter för att stimulera kroppens djupt liggande bindväv, ligament och inre organ. Det är viktigt att var och en efter sina förutsättningar kan göra övningen med rätt intensitet på stretchen, därför används ofta kuddar, filtar och block och eventuellt som stöd.

Kattis – 90 min. Ett pass där du stärker kroppen med balans och styrka i lugna rörelser. Samtidigt som du får puls i övningarna kommer du ner i en skön känsla i kroppen.

Lagpass

Olika instruktörer – 30 min/60 min. Spinning, Muscle Power, Core balance, Crosscamp. Passen skräddarsys efter lagens egna önskningar. I mån om plats är övriga medlemmar också välkomna! (Ring in för att boka ditt lag på ett pass)