ett friskvårdscenter i Timrå
Meny

Passbeskrivningar

Spinning

 

Ylva – 30 min. Lunchspinning. Ett härligt avbrott i dagen där Ylva ger er massor med energi att hålla igång resten av dagen! Ett blandat pass med peppande musik och varierat tempo.

Ylva – 30 min. Start Upp spinning. Vi fokuserar på takten i musiken och jobbar oss upp i backen med en härlig känsla ända upp i mål  .

Kattis – 30 min Lunchspinning. Blandat pass med mycket glädje. Musik i alla dess former, nytt som gammalt. Allt från tunga backar till mycket tempo.

Linnea – 30 min. Här bara njuter vi av att det är Fredags kännsla och det är alltid med en härlig musik mix tillsammans med Linnea . Det är fart det är utmaning för våra ben . Det är en härlig avslutning på veckan

Ingela – 30 min. Pulsspinning. Innan passet hämtar du ett pulsband i receptionen. Med hjälp av detta (ett systemet från Activio) kan du enkelt se din puls, procent av maxpuls och din intensitetsnivå projicerat på storskärm framför dig under hela passet. Ingela styr passet utifrån vilken pulsnivå du ska ligga på, vilket varierar under passet. Jätteroligt pass som ger dig förutsättningar att pressa dig till max!

Ingela – 30 min. Frukostspinning. Varannan Onsdag kör Ingela Vi startar upp dagen med en tidig träning i cykelsalen med upp och nedförs backar  som väcker oss till en ny dag. Därefter bjuder vi på kaffe och macka!

Mikaela S – 30 min. FrukostSpinning . Varannan Onsdag kör Mikaela en blandning av tuffa backar och även landsvägs känsla. Efteråt alltid kaffe och Macka !

Anna S – 30 min. Frukostspinning. En härlig start på morgonen med både branta och snabbare backar som får kroppen att ladda upp med ny energi för hela dagen.

Anna S – 30. min. Tjejen som kör ALL sorts musik! Här klämmer vi in det senaste, till schlager, till hiphop. Anna hejar på  och peppar genom hela passet!

Linnea – 30 min. Här har vi en tjej som vågar blanda all sorts musik, från dansband till house. Backarna blir både snabba och tunga, Linnea hejar på hela vägen!

Ann – 30 min. En peppande och glad tjej som delar med sig av all sin energi under passet, här är det fullt ös hela vägen upp för backen, till musik från både nu och då!

Danspass

Zumba – 50 min.Ett pass som ger energi och svett ! Vi tränar till Latino musik med inslag av latinsk pop och internationella radio hit låtar . Enkla grundsteg i varje rytm kombineras till en dans koreografi och vi varvar snabba rytmer med lugnare för att erhålla en typ av konditions och intervallträning. Vi tränar igenom hela kroppen utan att märka det eftersom det är så roligt varenda minut !

Muscle Power

Ingela – 45 min. Ett renodlat styrkepass med enkla basövningar där vi mixar träningen för muskeln med ren styrka och uthållighet . Ett pass där vi stundvis uppnår en skön hög puls.

Sara C – 55 min . Ett styrkepass där vi jobbar igenom hela kroppen med hjälp av både vår egen kroppsvikt och fria vikter . Ett intensivt pass där alla anpassar nivån utifrån sin egen förmåga .

Pace

Ylva – 50 min. Stationsträning där du under passet jobbar igenom hela kroppen med enkel uppvärmning som alla kan vara med på. Konditionshöjande stationer och styrketräning med en peppande instruktör. Instruktören går runt, hjälper och stöttar för att just du ska få ut det du önskar av din träning.

Body Burn

Ylva – 45 min. Ett härligt intervallpass för hela kroppen med Ylva. Här jobbar vi med kondition på steplåda för att höja pulsen extra mycket, det varvas med styrka, både med kroppen som tyngd men också olika redskap för att verkligen komma åt de olika muskelgrupperna. (Kommer köras vissa Lördagar i höst)

Core Balance

Ingela – 25 min. Fokuserad träning på vår bål med kroppen och bollen som det viktigaste redskapet .

Core

Anna S – 25 min. Under detta corepass kommer vi att träna kärnan i kroppen, det vill säga mage och rygg. Med en touch av funktionsträning kommer detta pass hjälpa dig att stärka dom viktiga muskelgrupperna. Vi använder oss av matta och en tom skivstång och vi använder vår kropp som det bästa redskapet.

Funktionell Träning

Ingela – 30 min. Den senaste flugan inom styrketräning. Vi kommer att träna styrka för hela kroppen med balans rörelser genom att använda kroppens alla olika inre och yttre lägen som vi är skapta att kunna röra oss på. Vi jobbar med enkla redskap, basövningar och koordinationsövningar med kroppen som vår största utmaning.           (Kommer köras vissa Lördagar i höst)

Seniorträning

Elin – 50 min. Klassisk gympapass som är uppdelat i tre partier. 20 minuter kondition och rörelse, vi dansar, joggar och gör några lättare stegkombinationer för att höja pulsen och mjuka upp kroppen. 20 minuter styrka där vi jobbar igenom kroppens olika delar med styrketräning på matta och med kroppen som redskap. Vi avslutar passet med 20 minuter avslappning och stretch för att varva ner ordentligt. (Elin kör vissa Fredagar under hösten) 

Funktionell Senior

Ingela – 45 min. Vi kommer träna styrka i rörelser genom att använda kroppens alla olika lägen som vi är skapta att kunna röra oss på. Styrka, rörlighet, balans och koordination som stärker kroppen för alla vardagsbelastningar ligger i fokus.

Senior Gympa

Ylva – 50 min. Träning för hela kroppen, vi kör både kondition och styrka, rörlighet och smidighet med glädje fulla rörelser som är enkla och lätta att följa ett pass som alla kan vara med på finns ingen ålders gräns .

Upper Body

Olika instruktörer – 30 min. Ett styrkepass för hela överkroppen där vi jobbar med fria vikter, stång, matta och låda. Ett pass där även rygg och mage får en bra träning. (Kommer köras vissa Lördagar i höst)

Ass and Legs

Elin – 30 min. Här kommer all tid att läggas på rumpa och ben, ett intensivt pass där vi jobbar både med och utan vikter. Här har du en chans att lägga allt fokus på nedre delen av kroppen. Vi jobbar explosivt, statiskt och med olika sorters lyft, anpassa efter din egen förmåga.

 Yoga

Kattis – 90 min. en tränings form som passar alla . Ett pass där du stärker kroppen med balans och styrka i lugna rörelser samtidigt som du får en puls i övningarna kommer du ner i en skön känsla i kroppen . 

Cross Camp

Anna – 40 min. Ett tuffare pass där vi jobbar med styrka, kondition, explosivitet och smidighet. Ett crossfit inspirerat pass blandat med funktionella övningar för hela kroppen. (Kommer köras vissa Lördagar i höst)

Box

Anna L – 90 min. Ett intervallpass med boxhandskar och mitsar som redskap. Här jobbar vi igenom kroppen med både styrka och kondition, slag och sparkkombinationer i ett härligt tempo, vi avslutar med 10 minuter nedvarvning och stretch. Ett riktigt powerfyllt pass med en sprudlande instruktör, medryckande musik som ger ett härligt tryck.  Kom ensam eller ta med en kompis, och ladda ordentligt med energi innan passet.

HIIT

Matilda B – 25 min. Hög intensiv intervall träning. Vi jobbar i intervaller med 20 sekunder jobb och 10 sekunder vila. Ett helkroppspass med varierande övningar, massor med power och drag.

Lag pass

Olika instruktörer – 30 min/60 min. Spinning, Muscle Power, Core balance. Passen skräddarsys efter lagens egna önskningar. I mån om plats är övriga medlemmar också välkomna! ( Bara att ringa och boka in dig och ditt lag på ett pass som är upplagt för ert lag) 

Lunch Cirkel Träning

Linnea – 30 min. Lunchpass. Vi jobbar både med styrka och kondition i stora salen och gör varierande övningar under Linneas peppande ledning. Vi har en kort uppvärmning och avslutar passet med stretch tillsammans.