ett friskvårdscenter i Timrå
Meny

Passbeskrivningar

Spinning

Disa – 30 min. Bästa Fredags känslan ! Ett hejdundrande pass som kan innehålla en del teknik och intervaller. Blandat med igenkännande musik samt temapass så som Melodifestivalen, Eurovision och Så mycket bättre!

Ylva – 30 min. Lunchspinning. Ett härligt avbrott på lunchen där Ylva ger er massor med energi att hålla igång resten av dagen! Blandat pass med peppande musik och varierat tempo.

Kattis – 30 min Lunchspinning. Blandat pass med mycket glädje. Musik i alla dess former, nytt som gammalt. Allt från tunga backar till högt tempo.

Mikaela S – 30 min. Frukostspinning. Vid behov hoppar  Mikaela in och kör en blandning av tuffa backar och även landsvägs känsla. Efteråt alltid kaffe och Macka!

Ingela – 30 min. Pulsspinning. Innan passet hämtar du ett pulsband i receptionen. Med hjälp av detta systemet från Activio kan du enkelt följa din puls, procent av maxpuls och din intensitetsnivå som projicerat på storskärm framför dig under hela passet. Ingela styr utifrån vilken pulsnivå du ska ligga på, vilket varierar under passet. Fantastiskt roligt pass som ger dig förutsättningar att pressa dig till max!

Ida /Ingela – 30 min. Frukostspinning. Vi startar upp dagen med en tidig träning i cykelsalen med både upp och nedförsbackar som väcker oss till en ny dag. Därefter bjuder vi på kaffe och macka!

Disa – 30 Frukost spinning . Att starta Måndag morgonen med härliga backar och inspirerad musik det är optimal start av ny vecka 🙂 

Anna  – 30 min. Tjejen som kör ALL sorts musik! Här klämmer vi in det senaste, allt från schlager till hiphop. Anna hejar på och peppar genom hela passet!

Linnea – 30 min. Här har vi en tjej som vågar blanda all sorts musik, från dansband till house. Backarna blir både snabba och tunga, Linnea hejar på hela vägen!

Ann/Linnea  – 40 min, 20 x 2. En härlig mix-spinning, med de här 2 tjejerna blir det aldrig tråkigt! Blandad musik och böljande backar. Ett spinningpass du inte får missa !

Elin – 30 min. I detta pass finner du utmaningarna i både tuffa tunga partier i en härlig mix med kortare tempo ökningar .

Emelie –  30 min . Ett pass som suger verkligen sakta men säkert fram massor av svettpärlor ! En mix av härlig musik som får dig att kämpa ännu mer .

Danspass

Zomba Moves

Elin B – 50  min.Ett pass som ger energi och svett! Vi tränar till mixad musik i blandning med internationella hitlåtar och latino. Enkla grundsteg i varje rytm kombineras till en danskoreografi och vi varvar snabba rytmer med lugnare för att erhålla en skön och rolig känsla. Vi tränar igenom hela kroppen utan att märka det eftersom det är så roligt varenda minut! Här finns bara ett .. Ha roligt! Att sätta alla stegen och rörelserna är allt annat en det viktigaste 🙂

Step-Moves

Ylva – 50 min. Ett fartfyllt konditionspass där vi använder step up brädan som redskap.  Vi bygger olika enkla stegkombinationer i block till medryckande musik som alla kan vara med på.

Styrkepass

JUMPING®Fitness

Ylva/Linnea – 30/45 min. En rolig, effektiv och skonsam träningsform på studsmatta. Passar alla, oavsett åldrar och erfarenhet. Tränar både kondition, styrka, balans och flexibilitet. Träningen stärker benstomme och leder, samtidigt som det är skonsamt för knän, höft och rygg. OBS ! Maxvikt 130kg. Är du gravid eller har du nyligen fött barn ska du vänta minst 5 -12 månader innan du kör detta pass . Har man även någon hjärtsjukdom  är detta pass inte lämpligt . Vi vill vara noga med viktig information för att man inte ska utsätta sig för träning som kanske kan påverka din hälsa negativt , Har man frågor så är man varmt välkommen att kontakta oss i receptionen 🙂

Muscle Power

Ingela – 50 min. Styrkepass där du har din egen station. 100% fokus på lugna övningar som har korta partier av pulshöjare.

Ann – 60 min. Ett renodlat styrkepass med enkla basövningar där vi mixar träningen för muskeln med ren styrka och uthållighet. Ett pass där vi stundvis uppnår en skön hög puls.

Rolf – 60  min . Ett renodlat styrkepass där vi jobbar igenom hela kroppen med hjälp av både vår egen kroppsvikt och fria vikter. Ett pass där alla anpassar nivån utifrån sin egen förmåga.

Pace

Ylva – Disa – 50 min. Stationsträning där du under passet jobbar igenom hela kroppen med enkel uppvärmning som alla kan vara med på. Konditionshöjande stationer och styrketräning med en peppande instruktör. Ylva går runt, hjälper och stöttar för att just du ska få ut det du önskar av din träning.

Styrka/Puls

Disa – 50 min. Ett utmanade pass för hela kroppen! Innehåller styrka, kondition,  Här jobbar du på en egen station där styrkedelen kombineras med enkla pulshöjande övningar . Stång låda hantlar mm använder vi .

Cecilia – 50 Min Ett mixat pass där stykeövningar kombineras med pulshöjande delar i passet . Härlig energi i av puls och styrka .

Core Boll

Ingela – 20 min. Fokuserad träning på vår bål med kroppen och bollen som det viktigaste redskapet.

Core

Anna / Ann  – 25 min. Under detta Core-pass kommer vi att träna kärnan i kroppen, det vill säga mage och rygg. Med en touch av funktionsträning kommer detta pass hjälpa dig att stärka dom viktiga muskelgrupperna. Vi använder oss av en tom skivstång samt matta med fokus med kroppen som vårt bästa redskap!

Funktionell Träning

Ingela – 30 min. Den senaste flugan inom styrketräning. Vi kommer att träna styrka för hela kroppen med balansrörelser genom att använda kroppens alla olika inre och yttre lägen som vi är skapta att kunna röra oss på. Vi jobbar med enkla redskap, basövningar och koordinationsövningar med kroppen som vår största utmaning. (Kommer köras vissa Lördagar)

Gympa

Ylva – 50 min. Träning för hela kroppen, vi kör både kondition och styrka, rörlighet och smidighet med glädje fulla rörelser som är enkla och lätta att följa ett pass som alla kan vara med på finns ingen ålders gräns .  (Kommer köras vissa Lördagar)

Upper Body

Olika instruktörer – 30 min. Ett styrkepass för hela överkroppen där vi jobbar med fria vikter, stång, matta och låda. Ett pass där även rygg och mage får en bra träning. (Kommer köras vissa Lördagar)

Ass and Legs

Emelie– 25 min. Här kommer all tid att läggas på rumpa och ben, ett intensivt pass där vi jobbar både med och utan vikter. Här har du en chans att lägga allt fokus på nedre delen av kroppen. Vi jobbar explosivt, statiskt och med olika sorters lyft, anpassa efter din egen förmåga. Räkna med träningsvärk många dagar efter!

HIIT Challenge

Ingela – 25 min. Ett  högintensivt pass i mindre grupp där vi har färre övningar och fokus på styrka och kondition i smarta enkla övningar. Mer tid för vägledning, upplägg samt teknik.

Crosscamp

Linnea – 30 min. Ett tuffare pass där vi jobbar med styrka, kondition, explosivitet och smidighet. Ett Crossfit inspirerat pass blandat med funktionella övningar för hela kroppen.

Box

Anna L – 60 min. Man kan även göra sitt pass lite kortare och avrunda efter 50 minuter då Anna byggt passet så. Ett intervallpass med boxhandskar och mitsar som redskap. Här jobbar vi igenom hela kroppen med både styrka, kondition, slag och sparkkombinationer i ett härligt tempo, vi avslutar med 10 minuter nedvarvning och stretch. Ett riktigt powerfyllt pass med en sprudlande instruktör, medryckande musik som ger ett härligt tryck.  Kom ensam eller ta med en kompis, och ladda ordentligt med energi innan passet.  (Kommer köras vissa Lördagar)

HIIT

Anna  – 25 min. Hög intensiv intervall träning. Vi jobbar i intervaller med 20 sekunder jobb och 10 sekunder vila. Ett helkroppspass med varierande övningar, massor med power och drag. kommer köras vissa lördagar under hösten 2019

Ute-intervall

Disa – 50 min. Vi håller till vid elljusspåret bakom NHK-arena. Vi tar oss gåendes, joggandes eller löpandes till ett flertal stationer där vi tillsammans gör olika intervaller med fokus på våra olika muskelgrupper. Innehållet i passet varierar då vi även ibland jobbar i trappor och hittar på annat skoj. ( Ett pass vi kör mellan Juni- Augusti utomhus )

 

Seniorträning

Senior Move. Puls.Pace

 Ylva – Therese  – Cirkel pass tillsammans med Ylva . Puls och styrka med Terese

Funktionell Senior

Ingela  – 50 min. Vi kommer träna styrka i rörelser genom att använda kroppens alla olika lägen. Enkla härliga pulshjande steg i en skön blandning till Styrka, rörlighet, balans och koordination som stärker kroppen i till en balans av styrka rörlighet och kondition .

 

Yoga

Birgitta – 90 min YinYoga som erbjuder lite i motsvarighet till Kattis pass. Passar alla och man behöver det mer en man tror!

Kattis – 90 min. En träningsform som passar alla. Ett pass där du stärker kroppen med balans och styrka i lugna rörelser samtidigt som du får en puls i övningarna kommer du ner i en skön känsla i kroppen. 

 

Lagpass

Olika instruktörer – 30 min/60 min. Spinning, Muscle Power, Core balance, Crosscamp. Passen skräddarsys efter lagens egna önskningar. I mån om plats är övriga medlemmar också välkomna! (Ring in för att boka ditt lag på ett pass)